100% pure software

zonder kunstmatige toevoegingen!

Geschreven door: op
Wij zijn een softwarebedrijf en niet alleen webbouwer. Dat onderscheid maak ik regelmatig. Het verschil? Echte mensen, echte interactie en echte resultaten. Geen unieke bezoeker in Analytics, maar een conversie in een webshop of een bezoeker in het voetbalstadion.

Software is overal en er zijn steeds meer programmeurs nodig om alle bedrijven van (goede) software te voorzien. Langzaam aan begint het Internet of Things onze auto, huiskamer en hartslag over te nemen. Steeds meer producten werken met elkaar samen en communiceren naar de iPad of telefoon. Zonder dat we er erg in hebben wordt het langzaam aan de normaalste zaak van de wereld.

Het bouwen van software voor deze doelgroep is wezenlijk anders dan voor het web. Waar het bij webbouw vooral gaat om interaction, customer engagement en andere disruptive termen (kan dat woord niet meer horen!), gaat het bij e-commerce en automatiseren om conversie en processen. Een goede webbouwer is niet per definitie een goede e-commerce leverancier of softwarebouwer, omdat er andere wetten gelden.

Stel je voor: het is een week voor kerst en een populaire online muziekwinkel heeft last van storingen. Iedere klant op een iPad loopt vast bij het bestellen van de producten, baalt... en gaat naar de concurrent om zijn producten alsnog te bestellen. Zonder dat iemand dit meld gaat dit twee dagen door, totdat iemand de moed heeft om de helpdesk hiervan op de hoogte te stellen. Een gewone website? Heel vervelend. Een webwinkel? Dramatisch!

Om de bovenstaande zaken te voorkomen stel je goede monitoring in, breng je testprocessen in kaart en bepaal je key features die 24/7 gemonitord worden op functionaliteit. De conversie wordt gemeten en het resultaat van een campagne is direct terug te zien in de omzet. Iedere verandering heeft invloed op het resultaat. Dat is pas echt software bouwen.

Voor Keymusic ontwikkelden wij samen met hun team een compleet e-commerce platform. Benieuwd naar de case?

Stel je voor: het is de finale van de KNVB beker. De 90e minuut en er is een corner... de aanvaller loopt naar de eerste paal... de hoekschop komt en... de boarding met reclame valt uit! Ondertussen wordt er gescoord, maar de sponsor die bij het winnende doelpunt naar voren moest komen staat niet op het bord. Vaak is dit in verlenging ook nog eens de hoofdsponsor. Dan heb je toch echt een probleem als softwareleverancier. Gelukkig is het nog nooit voorgekomen, maar je kunt je de impact voorstellen; dat is wat anders dan een storing van je website!

Voor SportLED ontwikkelden wij de boarding software voor clubs in de Eredivisie en Jupiler Leage. Benieuwd naar de case?

Het belangrijkste onderdeel bij het leveren van software die verder gaat dan het web is de instelling van het bedrijf en haar medewerkers. Er moet een besef zijn dat een fout in de software een gemiste, verkeerd geholpen of niet werkende klant oplevert. Hiervoor moeten je interne processen op orde zijn en je mensen een flexibele instelling hebben.

De software die wij bouwen heeft direct impact. Is het niet goed, dan hoor je dit direct. Dat is prachtig om te maken en nog leuker om te faciliteren. Ondanks dat we dagen in de code kunnen rondstruinen is een klant die roept dat hij 2x zo snel werkt of 2x zo veel orders heeft nog steeds het mooist.

Hoe hoger de inzet, hoe hoger de voldoening. Voor het eggie bouwen, dat is wat we graag doen!

100% pure software Aantal keer bekeken: 3.737