EPiServer zet klant voorop

en u aan het stuur

Geschreven door: op
Gisteren was de Benelux editie van EPiServer Ascend '15 in Fort Voordorp. Voor het eerst staat de eindklant centraal.

Vorige week heeft het evenement wereldwijd plaatsgevonden in Las Vegas, waar eerder verslag van is uitgebracht. Het evenement werd daarnaast ook per regio gehouden in een kleinere setting. Waar de Benelux (bijna) geen Ektron klanten heeft kon de focus volledig op EPiServer klanten worden gericht. Dat is gelukt.

CMO James Norwood was met 10 collega's aanwezig om ook hier de strategie, ontwikkelingen en roadmap van EPiServer te delen. Waar eerdere evenementen altijd gericht waren op de (ontwikkel)partners van het product konden ook klanten en prospects gisteren goed terecht. Het is duidelijk dat er een nieuwe richting gekozen is welke meer nadruk legt op de klant. Niet langer is de partner hét kanaal om op de hoogte te blijven, maar ook EPiServer zelf.

Dagvoorzitter en marketing blogger Richard Bordes vervolgde de dag met de klantcase van Freek Bijl over hun klant Vlisco, een bedrijf uit Helmond welke al 170 jaar de Afrikaanse markt voorziet van authentieke stof voor kleding. Een mooie case, al hadden we graag gezien hoe de klant de digitale transformatie heeft uitgevoerd en waarom. Een kritische noot naar sommige sprekers / sponsors welke spreektijd kregen en veel focus legde op het wat en wie ze zijn.

Na de keynote van Richard Bordes werd het evenement opgesplitst in een business track en een tech track. Zelf heb ik uiteraard de business track gevolgd, maar de techneuten kwamen enthousiast terug van hun track dus dat was een positief teken. Onderwerpen als nieuwe functionaliteiten voor CMS (forms, projecten, instant templates), Commerce, Find en Cloud kwamen aan bod. Een jaarlijkse APK voor EPiServer Developers.

Uiteraard werd er ook binnen de business track veel aandacht gegeven aan nieuwe functionaliteiten en de roadmap. Directeur Product Marketing Adam Blomberg gaf een duidelijk overzicht van de mogelijkheden en zeker dit onderdeel was inspiratie voor bestaande klanten. Niet alleen de partners, maar vooral ook de klanten en eindgebruikers moeten weten wat het product kan. De ontwikkelingen van het platform gaan hard en door goed gebruik te maken van de mogelijkheden kan er sneller en effectiever van het product gebruik worden gemaakt.

Als laatste kwam Dick Dijkstra van Microsoft aan het woord. De afgelopen maanden heeft EPiServer zich tot belangrijke strategische partner van Microsoft opgewerkt en is de integratie met hun cloud platform Azure verder geïntegreerd. De groei van Azure gaat hard en Cloud is de toekomst voor een schaalbaar product. Microsoft staat klaar voor klanten en partners van EPiServer om hier het maximale uit te halen. Een mooi bijkomend voordeel welke voort komt uit de schaalvergroting van EPiServer wereldwijd.

Samenvattend was het evenement geslaagd voor zowel klanten, partners en developers. Als eerste editie nieuwe stijl is het een flinke vooruitgang t.o.v. eerdere evenementen en zeker voor herhaling vatbaar. Uiteraard is er een flinke overlap met het wereldwijde evenement, maar dit is logisch. Daarnaast kun je sommige dingen niet vaak genoeg horen.

Na anderhalve week sluiten we af. We hebben genoeg inspiratie voor heel 2016!

EPiServer zet klant voorop Aantal keer bekeken: 3.564